Hallå! I´m back :-)

Så var min första semester till ända å vi har landat hemma i Utby igen!
Vi har nog åkt över 100 mil i bilen å emellanåt har jag tyckt det varit sådär kul å åka bil.
Men mamma å pappa säger att jag charmat hela landet nu så det har ju varit OK ändå.
Jag skrattar mest hela tiden :-)
Om jag ska berätta allt vi gjort får jag sitta här hela natten
å det går nog inte mamma med på
så jag visar lite bilder istället.
Kameran blev full snabbt så vi kunde inte fota så mycket som vi ville men lite blev det allt

2 juli, sitter i soffan å laddar inför färden till mormor och morfar i Hässleholm!
(snygga sommarkläder, månadspresent från farmor :-)

Är ju så tråkigt å ligga i vagnen, mormor fixar så jag får se lite iaf :-)


Leker lite med min nya leksak som mamma köpte på Nisses varuhus


Myser lite med mormor och morfar


Jag har ju inte börjat "äta" ännu men fick ändå smaka lite på en melon-åh jag gillade det, massor!!


Busar med pappa


Hemma hos familjen Christensson. Jag fick låna Roxies säng å sova i medan hon sov i sin vagn.

Här e Roxie, hon e tre månader yngre än mej.


Min kusin Oliwia och jag :-)
(min söta prickiga klänning e en midsommarpresent från farmor å farfar:-)


Pappa och jag läser lite. Jag tycker om böcker så varje månad får jag ett paket från Goboken :-)


Morfar å jag. Dax för en crocket match ute i trädgården...

Morfar, pappa och mamma-
 helt galna var de, de fick gå igenom reglerna flera gånger så det inte skulle bli missförstånd ;-)


Lite kvällsbus på lekmattan
(kolla hur mycket hår jag har här, så ser det inte ut längre-har tappat massor!)

Den 10 juni åkte vi från Hässleholm till Malmö för att hälsa på moster Thessan,
de korten ligger i mammas mobil så de får jag visa en annan gång!
Hände något konstigt när jag vaknade hos Thessan på lördagen-mina ögon rann inte längre! De rinner väldigt för tårkanalerna e trånga sen jag föddes å så helt plötsligt så slutade det bara
(nu rinner det ena lite grann men inte alls som det gjort innan-skönt!) 

På söndagen (den 12 juli) åkte vi vidare till stugan i Kvällinge utanför Västervik.
 Där väntade farmor och farfar och pappas brors familj, Daniel, Ia, Felicia och Gustav.

Jag och farfar :-)
(visst har jag snygg uggleklänning, mormor som köpt:-)


Pappa, min kusin Gustav och farbror Daniel :-)


Jag och kusin Felicia

En trött Haley å kusin Gustav


Min vovve Neo var oxå med såklart!


Ute i stugan träffade jag lite sysslingar, här är Elsa.
 Elsa är 2 månader äldre än mej och hennes mamma Ulrika e pappas kusin.


Här är det bus på gång- Gustav, Felicia, Bellan (en till syssling) å jag i centrum-förstås ;-)


Någon enstaka dag var det ju faktiskt bra väder så då var det bad i sjön som gällde!
(Det e pappa som "dyker" från däcket... )


Jag badade inte, men nästa år ska jag allt ta igen det :-)
Här sitter jag å pappa med tre av mina sysslingar Bellan, Matilda å Moa .
 
Här e jag och Matilda (farmor i bakgrunden..)

..å sen ville Bellan oxå hålla mej. Undrar vad Neo spanar på?!
(Min snygga solhatt var faktiskt med i en tidning :-)


På fredagen åkte vi till Skälö för att äta lite. Där var så fint!

Man kunde ta båten dit om man ville.

Jag var på mitt bästa humör som vanligt å snackade som bara den :-)

Mamma fick oxå vara med på bild!
(Mina snygga kläder inköptes i Malmö, pappa köpte shortsen å moster Thessan tröjan)

Lite kvällsmys i stugan hann vi oxå med. Här e jag med farmor.

På lördagen åkte vi till Tofvehult å fikade med mina sysslingar Bellan å Bea och deras föräldrar.
Jag, mamma, Neo, Bea å hennes mamma Mia (pappas kusin) åkte bil. Pappa, Bellan å Anders tog båten.

Jag å Bea :-) Fina vi e i gröna kläder!
(Min gröna tröja har jag fått av Helen och Johan-de vet att jag gillar Hello Kitty.
De gröna byxorna som jag fick av mammas kusin Karro passar ju perfekt till!)

Gillar å vara högt uppe!

Nu var det färdigfikat!
Farmor och farfar åkte hem till Västervik när vi var iväg.
Vi stannade i stugan till måndagen innan vi åkte till Västervik.

Söndag=besök och fixardag!

Fler sysslingar som ville hälsa på mej-Simon :-)
hmm vad e det för min jag har!!


Simon busar med Neo i regnet. Denna söndag regnade det typ hela tiden...

... men det hindrade inte pappa från att fixa lite på sin farmors stugtrapp.
Han skrapade bort färg.. Å då var han så här snygg ;-)

Mamma och jag skjulade i dörröppningen på farmor och farfars stuga.

Jag å mamma gick in för att busa å mysa lite istället medan pappa jobbade!

Måndag morgon packade vi å åkte till Västervik

Hej pappa!
Min resesäng som vi lånat av Mia plockas ner.

Jag passar på å bli fotad igen.
(Nu passar kläderna perfekt Karro:-)

Sitter lite hos Mona och Bitti medans mamma och pappa packar bilen.
Bitti är Bea å Bellans mormor och Simon å Johannas (Simons syster) farmor och Mona är Klara å Elsas mormor och Moa och Matildas farmor!


I Västervik hos farmor och farfar!

Vi gick en runda och hälsade på kusinerna.
Här e jag och Felicia tillsammans med hennes kompis Wilma.
De bor ganska nära farmor och farfar.

Jag och pappa busar ute i bölet hos farmor å farfar. Jag älskar att hoppa i knät.
Han säger hopp å så hoppar jag å skrattar så jag kiknar :-)

Åh där var mamma :-)

Tisdag-besök av pappas morfar!

Å så kom gammelmorfar å hälsade på :-)
Vi försökte oss på ett generationskort å detta...

..blev det bästa..
Farmor, hennes pappa, min pappa å så jag!

Jag fick en fin mugg av farmor och fick prova att dricka lite vatten i den.

Sötnos e jag :-)

På onsdagen åkte vi ut i Västerviks skärgård. Båten Freden tog oss till Hasselö!

Kusin Gustav, mamma å jag på båten

Vi gick till restaurang Sjökanten som låg precis vid vattnet!

Kusin Felicia, farfar, jag å mamma väntar på de andra som badar i havet.

Väntar på båten hem, Gustav, pappa och Neo.

På kvällen var vi hos mina kusiner å grillade å spelade crocket. Jag satt hos farfar medan de andra spelade.

Torsdag-besök hos gammelfarmor!

Jag och Neo låg på golvet å busade lite.

Blev ett generationskort här oxå- pappa, farfars mamma, farfar å jag :-)

Jag och gammelfarmor :-)

Farfars syster Kerstin träffade jag oxå!

På kvällen fick jag bada-härligt!

Fredagsutflykt till Krokö!

Vi fick åka farbror Daniels båt ut till Krokö!

Han hade redan kört ut kusinerna, faster Ia och hennes föräldrar. De väntade på oss :-)

Det var lite kallt, men när solen tittade fram blev det badväder för de som inte var så frusna!

Mina kusiners mormor å morfar hade sin lille valp med sej-Dogge. Neo var hemma med farmor och farfar. 
Jag klättrade på mammas ben sen lyfte hon mej högt upp i luften!

Hela familjen (utom Neo)
Jag gillar å tugga på flaskor..

Lördagspromenad till stan!

Vi gick in till stan och tittade på MC-kortegen. Sen fikade vi i Båtsmanstugorna. Jag fick sitta bredvid Felicia:-)

Pappa satt på andra sidan å han hade något intressant..

..det gäller å vara snabb så man får känna!
Men pappa var ännu snabbare å hann ta glaset innan jag fick tag i det ordentligt.

När vi gick hem ville jag absolut inte ligga i vagnen.
Se så nöjd jag blev när de hade BabyBjörnen med sej så jag fick se lite!

Söndag= packa å åka tibax till Hässleholm!

Hemma hos mormor och morfar igen. Mormor hade köpt lite nya kläder :-)

Måndagen var vi på kalas hos Alice i Kristianstad som fyllt ett år!
Där träffade jag Elin och Ludvig oxå :-) Kul!
AliceElinLudvigåsså jag! ((testar gåstol)

Tisdag-Simrishamn
Mormor skulle på besök i Simrishamn så vi andra åkte med å kollade in stan.
Det var jag, mamma, pappa, morfar och moster Thessan.

Lunchstopp!
Mamma, jag och morfar

Pappa och moster Thessan

Här sitter vi nere vid småbåtshamnen å kollar på båtarna.
Jag och moster Thessan :-)

Onsdag=Torekov
Vi åkte till Torekovs camping där moster Milla, morbror Robban och mina kusiner var.
 Kameran glömdes bort så det blev inte så många foto:-(
Här stannade vi hela dagen å när vi åkte hem var jag så trött att jag inte ville sitta i bilstolen. Vi stannade tre ggr å tillslut fick jag somna i mammas famn.. Resan hem tog över två timmar (brukar ta drygt en timme..)
Mamma å pappa var mest glada över att jag tillslut somnade. Det var jobbigt!


Jag, Robban och kusin Oliwia.
(Robban tycker inte om att hålla i bäbisar, men nu e jag så stor å stabil så nu kunde han-premiär i Robbans knä:-)

Säger hejdå innan vi ska åka hemåt!

Torsdag- Micke och Tove (som ska ha bäbis i februari:-) kom över å fikade lite.
Mormor och morfar var i stan då å när de kom hem fick jag ett paket!

Mormor hade köpt en present-

..en mobil :-)

Fredag=klippdax!
Vi åkte till Skägg och lockar i Kristianstad (www.frisor.nu) för mamma å pappa skulle klippa sej.
Sen åkte vi hem till Jens å Becca å deras barn Viggo, Isak och Love. Isak och Love e tvillingar :-)
IsakLoveViggoJag å Jens

Lördagsmys hos Familjen Christensson
Vi åkte till Sara, Marcus, Fabian och Roxie på lördagen. Det var bus å mys på gång :-)

Pappa busade med Fabian
Här är Sara! Hon fotoade hon oxå.

Sara klippte mitt hår lite, det lilla som gick att klippa (som ni ser har jag inte mycket kvar!)

Lite finputsning får man väl kalla det. Blev inget hår som gick å spara.

Här är lilla Roxie i sin babysitter :-)

Jag låg bredvid, lånade hennes babygym en stund!

Fabian kom in och kollade vad vi gjorde. Syster och bror :-)

Söndagen den 2 augusti- jag är 5 månader!!
En runda till Åhus med mormor, morfar och moster Sandy hann vi med. Glass åts i stora lass :-)

Pappa, jag och mamma är på Täppet och kollar in bryggan.

Måndag-hemfärd!
Resan hem gick superbra, jag sov en stund å var vaken sista biten och lekte med mamma.
 Vi missade min tid till BVC, jag skulle vägas och mätas och få sprutor.. ajaj.. Fått ny tid på torsdag istället.
Pappa tror jag gått upp 800gr sen sist jag vägdes, vi får väl se :-)
På kvällen körde vi till Gråbo å kollade in vårt hus!

Här står vi på framsidan (mamma har redan sagt att ytterdörren ska bytas ut mot en vit, klart mycket snyggare!)


Så ser det ut. Vår nya bil syns oxå :-)

Nattinatti!!
ps alla stavfel ingår... tog flera timmar att lägga in detta så orkar inte kolla ;-) 

Kommentarer
Postat av: Mela

Välkomna hem igen familjen!!!

Ni verkar ha haft det helmysigt på er semester!

Kram

2009-08-05 @ 01:16:32
URL: http://www.mikaelajensen.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Hej! Vad söt lilla Haley är, underbar!!! Grattis till nya huset, ser jättefint ut!! Stor kram från Tollarp!!!

2009-08-05 @ 23:14:20
Postat av: Jossan och Max

Välkomna hem! Max har saknat Haley. :)

2009-08-07 @ 23:18:06
URL: http://lillisensmamma.blogspot.com
Postat av: Carolina

Vad mysigt ni verkar ha haft - härligt att ha er hemma igen! Oliver saknar fortfarande Haley, säger henne namn titt som tätt ;) KRAM

2009-08-08 @ 00:00:54
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Camilla & Molly

Välkomna hem!! Vilken underbar semester ni ser ut att ha haft! Och som ni rest runt!! Hoppas vi träffar er snart! Kramar från oss!

2009-08-08 @ 12:24:49
URL: http://familjenantonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0