Namnsdag, mammafest å kalas! V33

Måndagen den 10 augusti hade jag min första namnsdag!
Haley finns inte i den svenska almanackan men både i den engelska å amerikanska.
Vi valde efter den amerikanska för då har jag samma dag som farfar (LarsGunnar:-)
Jag fick t.o.m ett namnsdagskort med posten från farmor, farfar och kusinerna Felicia och Gustav!

Namnsdagstjejen Haley

När mamma och jag ( pappa hade första jobbdagen efter semestern) 
var ute med Neo gick vi å hälsade på en nyvaken Maja och Jenny.
 Maja hade feber så de kunde inte följa med på promenad.

Jag gillar mammas vattenflaska å fick smaka lite innan jag somnade i vagnen

..nu somnar jag snart zzzzz

11 augusti-hemmadag å regn!

Idag när vi var ute å gick började det regna, spännande tyckte jag med regnskyddet!

Myser lite med Nalle som jag fick av Linus-en pojke på mammas jobb.


12 augusti-mammafest!
Idag var det mammafest hos Åsa, Ziggans mamma.
 Men jag fick följa med för jag äter ju fortfarande bara från mamma!
Fast innan vi åkte dit träffade vi Lisa på Allum. Jag fick lite presenter;skor, mössa å en leksak:-)
Lisa och Kristoffer ska ha bebis i december, den 31:e !!

Jag å Lisa på Allum :-)

Mammafest :-)
 Femkamp! Mamma i vita jeans, sen Åsa, Elin, Jessika, Mela och Jossan.
Jag sitter i vagnen!

Här e det andra laget! Mammas lag vann fyra grenar sen erkände sig detta laget besegrat!
Heja mamma!!

Jossan spottar gelehjärta! Man ska spotta så långt man kan.

Mamma och jag i partytältet. Leker med presenten jag fick av Lisa :-)
Så mysigt vi hade det, åkte inte hem förrän kl 01!!

13 augusti

Idag fyllde kusin Wilhelm 11 år så vi hade skickat födelsedagskort å lite pengar så han själv kunde välja present.
 Vi ringde å gratulerade honom oxå å då sa han att han skulle spara pengarna istället för å köpa något.

Mamma och jag tog bussen till stan för att träffa Sofia och Olivia.
Det var första gången jag och mamma åkte buss men det gick jättebra!
 
Olivia äter lunch i stan på en thairestaurang, räkchipsen gillade hon :-)

Jag satt hos mamma när hon hade ätit :-)
Vi var i stan hela dagen, sen tog vi bussen hem å väntade in pappa. Det var match på g, seriepremiär för hösten.
Vi åkte med till Överåsvallen å såg Utbynäs spela ut Gårda BK, vann med 6-1.

Sami var oxå å tittade på matchen!

14 augusti

Fredagmorgon körde vi pappa till jobbet å sen blev det en tidig storhandling på Maxi.
Sen var vi hemma hela dagen å bara lekte å hade det mys! 

Jodå jag kan sitta men vill helst stå upp hela tiden ;-)

15 augusti

Idag var det kalas för Ville, som fyllde 3 år, på Utbytingens förskola 13-15.
Jag tog på mej finaste Hello Kitty klänningen å gick på kalas. Mamma och pappa följde oxå med.

Hittade spännande saker att känna på.

Mamma ville oxå känna lite Duplot.

Hanna och Pia.
 (Pia går på promenader med oss ibland å då har hon med sej Filippa, Hannas lillasyster:-)

Nu ska det spelas intrument å sjungas. Jag fick en maraccas å spelade massor!

Sen lekte vi björnen sover innan det var dax för lite käk: köttbulle- å korvspett.
Sen var det glass och maränger till efterrätt. Jag och Filippa fick fruktpuré men eftersom jag inte börjat äta än hoppade jag över.. Men mamma fuskade lite å tog på fingret så jag fick smaka ändå-GOTT!

Lite mörk bild... men här sjunger vi för födelsedagsbarnet-Ville sitter i pappa Samis knä.

Jag och Filippa i hennes pappa Robbans famn.
Filippa är 10månader, dubbelt så gammal eftersom jag e 5 månader!

Innan vi gick hem så var det fiskdamm..

Jag och pappa försökte få en stor fångst..

å vi lyckades-kolla vad glad jag blev :-)

.. i påsen låg det en badanka!!

Igår somnade jag i min säng helt själv och idag ska vi försöka igen :-)
Nattinatti
kram //Haley




Kommentarer
Postat av: Jossan och Max

Haha! Vilka charmiga bilder du hittade på mig. :-D

2009-08-15 @ 23:11:16
URL: http://lillisensmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0